Sosyal Güvenlik Kurumunun Manuel Reçetelerde Başhekimlik Onayı Hakkında 25.10.2016 Tarihli Duyurusu

Bilindiği üzere 01.10.2016 tarihinden itibaren, Sağlık Uygulama Tebliğinde belirtilen istisnalar hariç olmak üzere sadece “Güvenli Elektronik İmza” ile e-reçete düzenlenmesi; 07.10.2016 tarih ve 29850 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan ve 15.10.2016 tarihinde yürürlüğe giren SUT değişikliği ile de sistem olmaması gerekçesiyle düzenlenen manuel reçetelere “Sistemlerin çalışmaması nedeniyle e-reçete düzenlenememiştir” ibaresinin kaşe ya da el belirtilmesinin ardından bu ibarenin başhekim tarafından onaylanması zorunlu hale getirilmişti.


15.10.2016 tarihinde başlayan uygulamayla ilgili öngörülen sorunlar uygulamanın başlamasından önce, yaşanan sorunlar da uygulama başladıktan sonra Kurum yetkililerine aktarılarak; hastaların ilaca erişimini engellemeyecek ve eczacıları mağdur etmeyecek bir çözüm bulunması talebimiz bu sorunlara çözüm sağlanması talebimiz iletildi.


Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından bugün (25.10.2016) “Manuel Reçetelerde Başhekimlik Onayı Hakkında” başlıklı olarak yayımlanan duyurusunda;


“İlaç reçetelerinin güvenli elektronik imza kullanılarak elektronik olarak düzenlenmesi esas olduğu, elektronik reçete uygulamasında 01.10.2016 tarihinden itibaren Sağlık Uygulama Tebliğinde belirtilen istisnalar hariç olmak üzere sadece “Güvenli Elektronik İmza” ile e-reçete düzenlenmesi zorunlu hale getirildiği;


20.10.2016 tarihli Kurum duyurusu ile sistemlerin çalışmaması durumunda düzenlenen manuel reçetelerde “Sistemlerin çalışmaması nedeniyle e-reçete düzenlenememiştir” ibaresinin kaşe ya da el yazısı şeklinde belirtileceği ve başhekimlik tarafından kaşe ve imza ile onaylanacağı, özel tıp merkezleri ile özel diyaliz merkezlerinde ilgili mevzuatı kapsamında mesul müdür/başhekim olarak tanımlanan kişilerce de söz konusu onay işleminin yapılabileceği bildirilerek;


Uygulamaya ilişkin yapılan değerlendirmeler sonrasında Medula Hastane sistemi yönetici ekranlarında 27.10.2016 tarihinden itibaren, sağlık hizmeti sunucuları başhekimlikleri tarafından sistemlerin çalışmadığının beyan edileceği alan tanımlandığı; başhekimliklerce sistemlerin çalışmadığı tarih ve saatin bu alana kaydedilmesi gerekmekte olduğu ve gerekli kontrollerin Kurum tarafından ayrıca yapılacağı belirtilmektedir.


Duyuruda ayrıca, sistemlerin çalışmaması durumunda düzenlenen manuel reçetelerde “Sistemlerin çalışmaması nedeniyle e-reçete düzenlenememiştir” ibaresinin, 27.10.2016 tarihinden itibaren düzenlenen reçetelerde, reçeteyi yazan hekim tarafından kaşe ya da el yazısı şeklinde belirtilerek onaylanması yeterli olacağı,


Hekimlerin başvurdukları halde güvenli elektronik imzalarının henüz temin edilememesi ya da zaman içerisinde yenileme/zayi/arıza/çalıntı vb. durumların olabileceği göz önüne alınarak, ilgili hekim ya da sağlık hizmet sunucusunun gerekçeleri ile birlikte bağlı bulundukları Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezlerine başvurması ve Merkez Müdürlüğünün gerekçeleri uygun görmesi halinde 3 (üç) ay süreyle “SGK Kurumsal Hekim Şifresiyle” e-reçete yazılabilmesine sistem tarafından izin verileceği bildirilmektedir.


Tüm meslektaşlarımızın bilgisine sunarız.


TÜRK ECZACILARI BİRLİĞİ

Kurum duyurusu için tıklayınız.