SGK’nın Eczane Faturalarının ve Eki Belgelerin Elektronik Ortamda Alınmasına Dair Duyurusu Hakkında

SGK’nın Eczane Faturalarının ve Eki Belgelerin Elektronik Ortamda

Alınmasına Dair Duyurusu Hakkında

2018 yılı içinde, bazı bölgelerde Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından bir pilot uygulama baÅŸlatılarak hastalara düzenlenmiÅŸ olan manuel reçete, rapor ve izlem formu gibi kağıt evrakların, meslektaÅŸlarımız tarafından taranarak Medula Eczane sistemine eklenen "Doküman yükle" sekmesi aracılığıyla kayıt edilmesi istenmiÅŸ, BirliÄŸimiz tarafından Kuruma yapılan yazılı baÅŸvuru ile, hekimlerin kağıt olarak düzenlediÄŸi reçetelerin, eczanelerde tarama gibi yöntemlerle dijital hale getirilerek sisteme e-reçete gibi kaydedilmesi, reçetenin kağıt nüshasının eczanede saklanması ÅŸeklinde bir uygulamanın, eczanelerde ek iÅŸ yükü ve mali külfet yaratacağı ve ilgili mevzuata aykırılık teÅŸkil edeceÄŸinden bahisle ve Kurum ve BirliÄŸimiz arasında herhangi bir mutabakat bulunmadığından, uygulamanın durdurulması talep edilmiÅŸti.  

BirliÄŸimiz ve Kurum arasında imzalanan SGK Kapsamındaki KiÅŸilerin Türk Eczacıları BirliÄŸi Üyesi Eczanelerden Ä°laç Teminine Ä°liÅŸkin Protokolü'nün revizyonu için gerçekleÅŸtirilen görüÅŸme sürecinde de gündeme gelen bu konuda, Kurumla BirliÄŸimiz arasında bir mutabakat saÄŸlanmamış ve bu nedenle de 22.05.2019 tarihinde imzalanan 2019/1 Ek Protokolde bir düzenleme yer almamıştı.

Hal böyle iken, Kurum tarafından 24.12.2019 tarihinde “Eczane Faturalarının ve Eki Belgelerin Elektronik Ortamda Alınması Hakkında” baÅŸlıklı olarak yayımlanan duyuruda,

“… elektronik ortamda düzenlenmeyen belgelerin elektronik ortama aktarılarak Kuruma gönderilmesi yönteminin hâlihazırda Kurumla sözleÅŸmeli hastanelerin faturalarında zorunlu olduÄŸu, sözleÅŸmeli eczaneler tarafından da kullanılmasının 01/03/2020 tarihinden itibaren zorunlu hale getirileceÄŸi” bildirilmektedir.

BirliÄŸimiz ve meslektaÅŸlarımız, e-reçete sistemine geçiÅŸ süreçlerinde Sosyal Güvenlik Kurumu’na gerekli desteÄŸi vermiÅŸtir. Ancak, pilot çalışmalar da dahil olmak üzere bu uygulamaya yönelik BirliÄŸimizin herhangi bir mutabakatı bulunmadığı gibi, bu uygulamanın hayata geçirilmesinin meslektaÅŸlarımıza ek iÅŸ yükü ve sorumluluklar getireceÄŸi yönündeki görüÅŸümüz sabittir.

Özetle, Sosyal Güvenlik Kurumunun, e-fatura uygulamalarını dayanak alarak gündeme getirdiÄŸi, manuel düzenlenmiÅŸ reçete ve reçete eki belgelerin, eczacılarımız tarafından çeÅŸitli yöntemlerle dijital hale getirilmesine yönelik olarak yayımladığı uygulama ile ilgili olarak Kurum ile herhangi bir mutabakatımız bulunmamaktadır.

Bu itibarla, meslektaÅŸlarımızın reçete ve faturalandırma iÅŸlemlerini bugüne kadar olduÄŸu ÅŸekilde sürdürmeleri uygun olacaktır.

Tüm meslektaÅŸlarımızın bilgisine sunarız.

TÜRK ECZACILARI BÄ°RLİĞİ

Kurum duyurusu için tıklayınız